Objecte del projecte
Definir i valorar les obres necessàries per a l’execució d’una passera per a vianants que connecti el centre de Balaguer amb la nova urbanització situada al nord - est del municipi, a la zona de la carretera de Camarasa.Antecedents
Degut a les obres executades per l’Ajuntament de Balaguer amb la urbanització d’un nou sector dins el planejament municipal, i la construcció de nous equipaments públics a l’altre costat de la via dels FGC, la Dirección General de Tránsito Terrestre (DGTT) encarrega a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya efectuar un projecte d’un pas de vianants per evitar el pas dels mateixos pel pas a nivell existent de la línia que va de Lleida a La Pobla.Descripció
La passera es realitza en mòduls prefabricats de formigó i consta de dues rampes, cadascuna de les quals està composada per dos trams. Aquestes, a la vegada, estan composades de tres trams separats per uns replans de 150cm, de manera que la pendent màxima no supera el 10%.Les rampes i replans es fan amb plaques alveolars de 35 cm de gruix i una capa de compressió de 5 cm amb una malla electrosoldada de 15 x15 de 6 mm de diàmetre.
Detall de la passera |
En quant al pas sobre la via, consta de dues plaques de 120 cm, i aquestes van recolzades sobre una jàssera que uneix els pilars.
Les baranes es realitzen amb muntants metàl•lics de 8x10cm o 10x10cm (si porten llumenera) soldats a una platina de 240x375x15mm fixada a la placa alveolar amb cargols, i acabada amb una planxa deployé d’acer galvanitzat en calent.
Per a la il•luminació de la passera s’utilitzen dos tipus de llumenera per a exteriors IP66, ambdues amb làmpada fluorescent, de 2x18W i de 2x36W. Les llumeneres es distribueixen uniformement al llarg de la passera per aconseguir els nivells d’il•luminació requerits i van subjectades a 2,70 metres d’alçada aprofitant els muntants de la barana, que s’allarguen i formen una “L” invertida.